تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

با درآمد از اینترنت رییس خودت باش


آشنایی با بازاریابی شبکه ای و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین


 

اگر چه در ایران ، بازاریابی شبکه ای را به عنوان یک تجارت نوین و یک مدل جدید از کسب و کار می شناسند و آن را یک تجارت وارداتی می دانند، ولی چون، اساس آن مبتنی بر روابط تاثیر گذار بین افراد یک جامعه است، می توان آن راقدیمی ترین مدل کسب و کار در تاریخ دانست !

تاثیر گذاری و تاثیر پذیری انسانها در یک جامعه تنها محدود به خرید و فروش یک کالا نیست ، در واقع از وقتی انسان توانایی برقراری ارتباط با اطرافیانش را آموخت و به زندگی اجتماعی رو آورد ، سبک زندگی ، تجارت ، آداب و رسوم ، ادبیات ، فرهنگ و به طور کلی تمام ارکان زندگی اش تحت تاثیر این روابط بوده و هست! و اتفاقاً ما ایرانی ها که مبتکر و بنیانگذار زندگی اجتماعی هستیم در برقراری این روابط سابقه ای کهن و دیرینه داریم ! برگزاری آیین های سنتی در ایران باستان مانند نوروز و یلدا و تشکیل اجتماعات مذهبی در دین مبین اسلام مانند نماز جمعه و مناسک حج ، نمونه های روشنی از توجه به پتانسیل و توان جمعی است که در فرهنگ کهن ایرانی و در آموزه های مقدس اسلامی ، جایگاهی ویژه دارد .بازاریابی شبکه ای نیز با تمرکز بر فعالیت گروهی و استفاده از ظرفیت های یک جامعه شکل گرفته است

«بازاریابی شبکه‌ای» در حقیقت مدلی برای کسب و کار فروش مستقیم کالا یا خدماتی با ایجاد نوعی درآمد برای افرادی که وارد این شبکه توزیع شده و با توجه به دایره نفوذ افراد و تکیه بر یک تصاعد هندسی گسترش و توسعه می‌یابد. تاکید ما برای ایجاد آگاهی در میان مردم این قسمت قضیه است که: «برای هر نوع کالای مصرفی یا خدمات، می‌توان از مدل بیزنس «بازاریابی شبکه‌ای» یا MLM استفاده کرد.» – اینترنت و دیگر استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی به عنوان ابزار یا خدماتی قوی می‌توانند به کمک «بازاریابی شبکه‌ای» آمده، گسترش و نفوذ آن را سرعت دهند.

اقتصاد دانان بزرگی همچون راک فلر ، نت ورک مارکتینگ را پدیده ای توصیف کردند که 95 درصد سود تولیدکنندگان را که صرف تبلیغات بیهوده ، می شود تا 5 در صد سود باقیمانده به دست بیاید ، ذخیره کرده و از طریق مشتریان خود ، این تبلیغات را انجام دهد .

در حال حاضر دو نوع روش تبلیغاتی در دنیا وجود دارد. یکی روش مدرن و به وسیله ی بیلبوردها، رادیو ، تلویزیون و مطبوعات است که هزینه ی هنگفتی را بر دوش تولید کنندگان می گذارد و دیگری روش سنتی است که تبلیغ را به وسیله ی دوستان و اطرافیان و طبیعتاً ، بدون صرف هزینه ، انجام می دهد . در واقع ، این شرکت ها تئوری جریان دو مرحله ای را در اشاعه و تبلیغ به کار گرفته اند که طی آن ، افراد در استفاده از کالاها در حلقه ی دوستان و آشنایان ، راحت تر و سریع تر ، تأثیر می پذیرند تا به واسطه ی تبلیغات رسانه های جمعی . در نتیجه ، هزینه ای که این موسسه ها باید صرف تبلیغات احتمالا غیر مفید کنند ، بین مشتریان بازاریاب آن ها که تأثیر گذارترند ، تقسیم می شود . این مشتریان ، با مبلغی که به شرکت ها پرداخت می کنند ، کالا یا امکانات مورد نیاز خود را به دست می آورند و از آن جا که در این سیستم ، واسطه ها حذف شده و مشتری و تولید کننده ، مستقیماً ، خرید و فروش می کنند ، قیمت ها نازل تر است .درآمد در بازاریابی شبکه ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می گردد. یک نماینده فروش علاوه بر جذب مشتریان، آموزش نیروهای تازه وارد را در جهت جذب مشتریان برعهده دارد. بازاریابی شبکه ای در واقع هدف همه شرکت هاست (هم شرکت های دارای بازاریابی شبکه ای و هم شرکت های فاقد آن).

بازاریابی شبکه ای.چرخه توزیع.شرکت بیز (2)

بازاریابی شبکه ای.چرخه توزیع.شرکت بیز

اگر شما شنیدید کە یک شرکت با سابقه اعلام کرده است کە «در صورت معرفی یکی از دوستانتان بە ما در خرید بعدی از تخفیف برخوردار شوید» این همان بازاریابی چندسطحی است. انجمن های سلامتی، آژانس های املاک، شرکت های ارتباط تلفنی و صنایع مختلف دیگر، از این روش استفاده می کنند. اغراق نکرده ایم اگر بگوییم بعضی مشاغل تخصصی (پزشکان، دندانپزشکان، حسابداران) مرگ و زندگی شان بە مشتریانی بستگی دارد کە آنها را بە دیگران معرفی می کنند. تمام این مشاغل بە سادگی تلاش می کنند تا مشتریان کنونی آنها تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات آنها را برائ مشتریان بالقوه انجام بدهند.

در هشتم دی ماه ۱۳۸۸ (۲۸ دسامبر ۲۰۰۸) بازاریابی شبکه ای قانونی اعلام شد و وزارت بازرگانی جمهوری اسلامی ایران، قوانین و مقررات فعالیت در بازاریابی شبکه ای و مرز بین فعالیت شبکه ای (نت ورک مارکتینگ) را با فعالیت هرمی مشخص کرد.

در شهریور ماه سال ۱۳۹۰ بعد از دو سال تلاش و بررسی های طولانی، چند شرکت برائ اولین بار در تاریخ ایران موفق بە کسب مجوز بازاریابی شبکه ای از وزارت بازرگانی شدند. که شرکت بیز از جمله اولین شرکت های دارای مجوز میباشد.

www.bizmlm.ir 

  انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 789

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پر فروش ترین های فورکیا


    پر بازدید ترین های فورکیا


    مطالب تصادفی

    • آموزش آرایش برای بانوان
    • آموزش کامل نرم افزار کورل‌دراو (CorelDRAW)
    • میخواهم کسب و کار اینترنتی راه بیاندازم از کجا شروع کنم؟
    • ۲۰۰ فاکتور موثر در سئوی سایت
    • دانلود کتاب شانس دوباره

    @mehdizivari60

    ما خیلی خفنیم