تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

با درآمد از اینترنت رییس خودت باش


طرح درآمدزایی شرکت بازاریابان ایرانیان زمین ( بیز )


بسمه تعالی

طرح درآمدزایی شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

 

بخش اول

كليات: مفاهيم ، ضوابط و شرايط نكات اوليه و ضروری

نکته: اصلاحیه جدید اعمالی از اول مرداد ماه که با رنگ ......... م مشخص شده است .

1-اساس فعالیت و پرداخت پاداش و پورسانت به افراد در طرح سودهی شرکت بازاریابان ایرانیان زمین بر پایه فروش محصولات بوده و نه جذب افراد

این یکی از مهمترین مسائلی است که در حال حاضر در عرصه بازاریابی شبکه ای در ایران می تواند سرنوشت میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار دهد. شرکت بیز همواره کوشیده است تا محصولاتی با بهترین کیفیت و با قیمت مناسب و رقابتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. شرکت بیز هیچوقت تلاش نکرده تا با تکیه صرف بر پرداخت پورسانت بالا، به جذب افراد بپردازد. زیرا اگر محصول واقعا با کیفیت باشد و با قیمت مناسبی عرضه شود، قطعا میزان پورسانتی که شرکت می تواند در ازای فروش آن به نمایندگان خود پرداخت کند هم مبلغی عادلانه و معقول خواهد بود. وگرنه باید محصولات را با قیمت بالاتر عرضه کند یا از کیفیت آن ها کم کند که هر دو خطایی بزرگ هستند و سرنوشت میلون ها نفر را که جذب این تجارت شده اند و به آینده خود در این صنعت امیدوارند، تحت تاثیر قرار می دهد.

2-نداشتن طرح خرید اجباری محصول برای شروع فعالیت در طرح سوددهی.

عضویت در شرکت بیز رایگان است. شرکت بیز همیشه به کیفیت و اصالت محصولات خود ایمان دارد و هر روز برای ارتقای سطح خدمات خود با تمام وجود تلاش می کند. به همین خاطر نمایندگان شرکت به میل شخصی و با اطمینان از فروش محصولات و سوددهی تجارت اقدام به خرید کالا از سبد محصولات شرکت می کنند. در عین حال شرکت بیز تخفیف های مناسبی را در ازای خرید حجمی محصولات به نمایندگان خود پیشنهاد می دهد. افرادی که با گذراندن آموزش های قدرتمند شرکت توانسته اند گروه مصرف کننده خود را تشکیل دهند - که همیشه خواستار کالا و خدمات شرکت هستند - به راحتی مبالغ ماهانه استانداردی را شخصا به فروش می رسانند و این طرح های تخفیفی منبع درآمدی ا ولیه بسیار مناسبی را در اختیار آن ها قرار می دهد. به طور همزمان اصل اول بازاریابی شبکه ای که همان ساختن یک گروه مصرف کننده واقعی است را محقق می کند. افرادی که با برند بیز آشنا هستند، آن را دوست دارند و از محصولات شرکت خود رضایت دارند.

3-Starter Kit یا همان ابزار شروع اولیه (شامل جزوات و سی دی های آموزشی، کتاب ها، کاتالوگ و بروشور محصولات و کلیه نرم افزارهای کمک آموزشی)

بازاریابی شبکه ای تجارتی مبتنی بر تعلیم و تربیت است. بر خلاف خیلی از افراد که این تجارت را تجارت آدم‌یابی می دانند و صرفا بر وارد کردن افراد به این تجارت تکیه می کنند، شرکت بیز به اصل اساسی این تجارت پایبند است. در شرکت بیز ما با آموزش های علمی و صحیح که به طور مستمر همراه با حمایت و مربی گری و راهبری موثر در اختیار افراد قرار می گیرد، مدیران و راهبران قدرتمندی را پرورش می دهیم که با بینشی صحیح در مسیر موفقیت قدم برمی دارند و تبدیل به راهبرانی موفق و با اخلاق می گردند. قطعا چنین موضوعی باعث ارتقا سطح فرهنگ و توسعه ملت عزیزمان می شود. زیرا یک جامعه توسعه یافته را افراد توسعه یافته می سازند.

4-داشتن حق انصراف از خرید برای نمایندگان مستقل:

چنانچه یک نماینده مستقل پس از خرید تصمیم به استرداد محصولاتی که در سبد شرکت وجود دارد ( به غیر از گروه محصولات آرایشی و بهداشتی و گروه مواد غذایی ) گرفت، می تواند تا 7 روز پس از خرید، محصولات خریداری شده را به شرکت مسترد نموده و مبلغ پرداختی بابت محصول را از شرکت باز پس گیرد. بدیهی است محصول بازپس آورده شده بایستی قابل فروش مجدد بوده و هزینه های ارسال و بازپس گیری و پورسانت های پرداخت شده به عهده نماینده مستقل خواهد بود

5-پرداخت پورسانت ها بر اساس طرح سوددهی شرکت حداکثر تا 7 روز اول کاری هر ماه شمسی به حساب بانک ملت، پاسارگاد یا کارت های خرید BIZ که از سوی بانک پاسارگاد صادر شده است واریز می گردد.

خیلی از افراد صاحب یک تجارت هستند. یکی از چالش های شایع در تمام تجارت ها پرداخت به موقع حساب ها و شفافیت مالی است. با یک نگاه ساده به حجم چک های برگشتی و نشستن پای درد دل صاحبان کسب و کار در مورد مشکلات نقدینگی و تسویه حساب ها می توانیم این موضوع را به خوبی درک کنیم. در شرکت بیز پرداخت به موقع پورسانت ها یک اصل است. خوشبختانه سابقه شرکت بیز در مورد پرداخت به موقع پورسانت ها بسیار درخشان است که نیازی به توضیح بیشتر ندارد.

6-وجود بازار فروش محصولات برای تمام اقشار جامعه با قیمت عرف بازار.

شرکت بیز در ارائه محصولات خود همواره به دو اصل مهم توجه می کند. اول ارتقا سطح فرهنگ مصرف افراد جامعه که موضوعی بسیار مهم است. متاسفانه در بازار سنتی افزایش روز افزون هزینه ها و رقابتی شدن بازار باعث شده تا شرکت ها روز به روز هزینه بیشتری را صرف رقابت های تبلیغاتی کنند. افزایش بیش از حد قیمت ها مشتریان را به جایی رسانده که در خرید خود کیفیت را قربانی کمیت کنند. در نتیجه روز به روز از کیفیت محصولات کاسته شده و فرهنگ مصرف مردم نزول می کند. شرکت بیز همیشه بر کیفیت کالاهای خود اصرار می کند. اصل دوم در نطر گرفتن نیاز و بودجه مالی مشتریان است. شرکت بیز همواره برای به حداقل رساندن هزینه تمام شده محصولات از جدیدترین روش ها استفاده می کند تا عده بیشتری بتوانند از محصولات شرکت بهره مند شوند.

7-داشتن برنامه کاملاً پیشرفته اینترنتی در وبسایت شرکت جهت ارایه تمام اطلاعات فردی و لازم برای هر نماینده بصورت مستقل و آموزش کامل افراد.

شرکت بیز همواره در ارائه خدمات اینترنتی برای مدیریت و پیشبرد تجارت به نمایندگان خود پیشگام بوده است. با استفاده از امکاناتی که شرکت در اختیار نمایندگان خود قرار می دهد، آنها می توانند تجارت خود را به طور کامل و با سهولت و لذت فرماندهی کنند. شرکت بیز در این زمینه همیشه تلاش کرده تا با استفاده از جدیدترین ابزار فناوری خود را همگام کند و هر روز بیشتر از گذشته امکان انجام تجارت را برای افراد در مکان‌ها و زمان های مختلف و حتی در هنگام سفر فراهم و آسان کند.

8-ثبت نام، شروع و ادامه فعالیت تجاری در شرکت BIZ بصورت کاملاً رایگان می باشد.

9-پشتیبانی انلاین از تمامی نمایندگان مستقل و پاسخگویی به نیازهای آن ها

در حال حاضر یکی از چالش های رایج در بازاریابی شبکه ای کشور عدم توانایی شرکت ها برای پاسخگویی به موقع به نمایندگان و مشتریان خود می باشد. مسائلی از قبیل مشکلات در تراکنش های مالی، ارسال محصولات خریداری شده، مشکلات در پرداخت پورسانت ها، مشکلات در استفاده از خدمات سایبری شرکت و غیره. شرکت بیز در راستای خدمات رسانی به نمایندگان و مشتریان خود برای اولین بار در ایران سیستم پاسخگوی تلفنی را راه اندازی کرده است که کارکنان شرکت به صورت تخصصی آماده پاسخگویی به اینگونه مسائل نماینده ها هستند.

تعاریف:

نمایندگان مستقل

در این شرکت به کسانی اطلاق می شود که مسئولیت ارائه، معرفی و فروش محصولات شرکت را به عهده می­گیرند و در قبال فروش محصولات، از شرکت پورسانت دریافت می دارند.

مشتریان:

به کسانی اطلاق می شود که محصولات شرکت را با هدف غیر تجاری و صرفاً برای استفاده شخصی خود یا خانواده خود، از طریق یکی از نمایندگان مستقل شرکت یا به طور مستقیم از طریق وبسایت شرکت خریداری می کنند.

قیمت فروش:

قیمتی که شرکت در وبسایت خود برای خرده فروشی محصولات مشخص کرده است.

قیمت خرید:

قیمتی که نمایندگان شرکت پس از کسر تخفیف خرده فروشی برای خرید محصولات به شرکت پرداخت می کنند و این قیمت مبنای پرداخت پورسانت های بعدی خواهد بود.

بدیهی است مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های ارسال، مشمول پرداخت پورسانت نمی باشند.

 

نحوه ثبت نام اعضاء در شرکت

در این بخش فرد جدید توسط یکی از نماینده های شرکت به عنوان نماینده مستقل جدید به شرکت معرفی شده و پس از ثبت نام رایگان در وبسایت شرکت، صاحب یک حساب کاربری در سایت شرکت می شود که به آن دفتر کار سایبری (Cyber Office) گفته می شود. نماینده جدید می تواند از طریق این صفحه شخصی در اینترنت، کل روند بازاریابی شبکه ای خود، اعم از ثبت سفارش محصولات، فعالیت نمایندگان زیر مجموعه، دریافت پورسانت ها و مدیریت صفحه شخصی خود را کنترل نماید.

 


 


 

 

بخش دوم

طرح درآمدزايي و مثال ها

 

طرح سوددهی شرکت بازاریابان ایرانیان زمین از 4 قسمت مجزا تشکیل شده که نمایندگان مستقل شرکت می توانند در هر قسمت با احراز شرایط مشخص شده، پورسانت یا پاداش آن قسمت از طرح سوددهی را دریافت نمایند.

یکی از بخش های مهم در تجارت بازاریابی شبکه ای طرح سوددهی شرکت می باشد. در طول سال های زیادی که از تولد این صنعت در دنیا می گذرد، طرح های سوددهی هم تحولات بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند و امروز دیگر این مقوله تبدیل به یک موضوع تخصصی شده که برای درک آن باید در این زمینه سال ها به مطالعه و کسب تجربه پرداخت. شرکت بیز از همان ابتدا با دیدگاه فرهنگسازی برای ایجاد تجارت بازاریابی شبکه ای قانونمند و اصولی، سعی کرده تا استانداردهای به دست آمده در این تجارت را مدنظر قرار دهد و در عین حال از کپی برداری صرف از طرح ها خودداری کند. نتیجه این بینش این شده که در طول سال های گذشته همواره توانسته پورسانتی معقول و عادلانه به نمایندگان خود پرداخت کند و روز به روز هم برای بهتر و حرفه ای تر کردن طرح های سوددهی خود تلاش می کند. شرکت بیز هیچگاه صرف سوددهی بیشتر را مد نظر قرار نداده است. بلکه همواره تلاش کرده تا طرح سوددهی مسیری عادلانه و قابل حصول را برای افراد مشخص کند که در آن همه قسمت های شبکه حق خود را دریافت کنند. زیرا مهم تر از سوددهی بالا، امنیت و ماندگاری است که یک طرح سوددهی برای شبکه سازان فراهم می کند و در کنار سایر موارد موجود در شرکت بستری را فراهم می کند که افراد پرتلاش بتوانند به درآمدهای ماندگار و رسوبی و همکاری طولانی مدت و حتی مادام العمر با شرکت خود بیندیشند. از این رو با رشد شبکه و افزایش فروش شرکت، طرح سوددهی هم دائما به روز می شود تا شرایطی عادلانه را برای همه فراهم کند و در عین حال جذابیت‌های لازم برای افراد حرفه ای را هم داشته باشد.

قسمت های مختلف طرح سوددهی بیز در جدول زیر به طور خلاصه آمده است.

ردیف

نام پورسانت یا پاداش

درصد اختصاص یافته از امتیاز فروش

1

تخفیف خرده فروشی

22% - 10%

2

پورسانت شروع سریع

13% - 7%

3

پورسانت فروش نسلی

36% - 6%

4

پورسانت راهبری و گسترش تیم

21%

 

تبصره 1: کلیه شرط ها در طرح سوددهی بر اساس قیمت فروش محصولات در نظر گرفته شده است.

تبصره 2: کلیه پورسانت ها بر اساس قیمت خرید محاسبه می شود.

در ادامه به صورت مشروح به توضیح طرح سوددهی می پردازیم:

 


 

قسمت اول:

رتبه: مشاور فروش

نوع پورسانت: تخفیف خرده فروشی

هر نماینده مستقل بعد از گذراندن آموزش های لازم به رتبه مشاور فروش رسیده و می تواند از طریق دفتر کار سایبری خود محصولات را برای مصرف شخصی یا ارائه به مشتریان خود ثبت سفارش کرده و طبق جدول زیر تخفیف دریافت نماید. به این ترتیب که نماینده محصول را با تخفیف خریداری می کند و آن را به قیمت خرده فروشی پیشنهادی شرکت به مشتری خود می فروشد.

مبلغ سفارش (تومان)

درصد پورسانت

0 تا 149,000

10%PV

150,000 تا 299,000

15%PV

300٫000 تا 499٫000

18%PV

500,000 تا 999٫000

20%PV

1٫000٫000 و بیشتر

22%PV

 

امتیاز فروش شخصی (PV):

هر محصول یک امتیاز فروش شخصی دارد که درصدی از قیمت محصول است. در هر فاکتور جمع PV تمام محصولات داخل فاکتور محاسبه شده و PV فاکتور بدست می آید. و بعد بر اساس حجم سفارش، طبق جدول بالا تخفیف خرده فروشی محاسبه می شود.

مثال: یک نماینده سفارشی به مبلغ 100,000 تومان را از طریق دفتر کار سایبری خود ثبت می­کند. با فرض اینکه امتیاز فروش شخصی محصولات سفارش داده شده 80% قیمت محصولات باشد، طبق جدول 10% از امتیاز آن را معادل 8,000 تومان تخفیف می گیرد و محصول را به قیمت 92٫000 تومان از شرکت خریداری می کند.

100.000*80%=80.000*10%=8.000

 

دریافت پورسانت از قسمت های بعدی طرح سوددهی شرکت، مشروط به احراز شرایط فعالیت ماهانه می­باشد.

شرایط فعال بودن برای دریافت پورسانت از فروش مجموعه:

در هر ماه تنها نمایندگانی می توانند از فروش مجموعه خود پورسانت دریافت کنند که در آن ماه حداقل فعالیت را در شرکت داشته و شرایط اشتغال به فعالیت را احراز نموده باشند. هر نماینده در هر ماه کاری باید حدأقل مبلغ ١٠٠٫٠٠٠ تومان از محصولات موجود در سبد کالایی شرکت را از طریق دفتر کار سایبری ثبت سفارش کرده باشد تا واجد شرایط دریافت پورسانت از فروش مجموعه خود گردد.

 

کمپرس در پورسانت فروش نسلی

فرض می کنیم مطابق شکل، شخص A شخص B را به عنوان نماینده در نسل اول خود معرفی کرده و شخص B نیز شخص E را، و E هم شخص I را به ترتیب معرفی کرده اند. شخص I با فعالیت خوب خود توانسته شبکه فروش گسترده ای در نسل اول خود ایجاد نماید و میزان فروش بالایی را نیز به خود اختصاص دهد. چنانچه در آن ماه کاری، شخص B و E هیچکدام از شرایط فعال بودن را نداشته باشند، این شبکه فروش در اصطلاح کمپرس شده و در آن ماه شخص I در نسل اول شخص A قرار می گیرد و شبکه فروش او هم به نسل دوم شخص A منتقل می شود. این منوال تا زمانی ادامه پیدا می کند که شخص B و E در یک ماه موفق به احراز شرایط فعال بودن شوند.

 

 


 

قسمت دوم:

رتبه: نماینده فروش

نوع پورسانت: شروع سریع

 

هر نماینده مستقل می تواند بابت سفارشات شخصی که نمایندگان نسل 1 و 2 شبکه او در هر ماه ثبت می‌کنند، با توجه به مبلغ سفارشات، طبق جدول زیر پورسانت بگیرد.

مبلغ سفارش در هر فاکتور (تومان)

درصد پورسانت نسل 1

درصد پورسانت نسل 2

100,000 تا 199,000

4%BV

3%BV

200,000 تا 499,000

5%BV

4%BV

500,000 تا999,000

6%BV

4%BV

1,000,000 و بیشتر

8%BV

5%BV

 

امتیاز فروش (BV):

هر محصول یک امتیاز فروش دارد که درصدی از قیمت آن محصول است. این امتیاز معیار پرداخت پورسانت از فروش شبکه برای نماینده های فروش است. امتیاز فروش هر محصول در سبد کالای شرکت به هنگام سفارش محصول قابل مشاهده می باشد.

منظور از نسل چیست؟

هر فردی که شما معرف وی می شوید و او مستقیماً توسط شما به عنوان نماینده شرکت مشغول به کار می­شود در نسل اول شما قرار می گیرد. لازم به ذکر است که هیچ محدودیتی برای داشتن نماینده مستقیم وجود ندارد. تمام نمایندگانی که توسط نماینده های نسل اول شما معرفی می شوند، نسل دوم شما محسوب می شوند، و این روند برای نسل های بعدی هم به همین گونه ادامه می‌یابد.

مثال: شخص A به طور مستقیم اشخاص B و C را تحت معرفی خود در وبسایت شرکت ثبت نام کرده است. و شخص B هم شخص D را تحت معرفی خود ثبت نام کرده است. در یک ماه کاری این اشخاص طبق جدول زیر سفارشات خود را ثبت کرده و پورسانت شخص A محاسبه شده است.

پورسانت شخص A

درصد دریافتی

نسل

امتیاز فروش انجام شده (تومان)

نماینده

80٫000

8%

1

1٫000٫000

B

15٫000

5%

1

300٫000

C

50٫000

5%

2

1٫000٫000

D

145٫000

جمع پورسانت شخص A

 


 

قسمت سوم:

رتبه: مدیر فروش

نوع پورسانت: فروش نسلی

هر نماینده بعد از احراز شرایط فعالیت می تواند پورسانت شروع سریع را از سفارشات افراد نسل 1 و 2 خود دریافت کند. در ادامه هر نماینده در صورت احراز شرایط جدول زیر می تواند به رتبه مدیر فروش برسد و به جای دریافت پورسانت شروع سریع، پورسانت فروش نسلی دریافت کند. در این قسمت شخص نماینده از فروش گروهی خود تا نسل 6 شبکه کاری (بعد از اعمال کمپرس) طبق جدول زیر پورسانت دریافت می کند.

رتبه مدیریتی

حداقل فروش شخصی (تومان)

تعداد شاخه

فروش هر شاخه (تومان)

درصد دریافتی از امتیاز فروش

دریافت پورسانت از نسل های

مدیر 1 ستاره

100٫000 تومان

1

آزاد

1/5%

1 تا 4

مدیر 2 ستاره

100٫000 تومان

2

1٫000٫000

3%

1 تا 5

مدیر 3 ستاره

100٫000 تومان

3

3٫000٫000

4%

1 تا 6

مدیر 4 ستاره

100٫000 تومان

4

6٫000٫000

5%

1 تا 6

مدیر 5 ستاره

100٫000 تومان

5

12٫000٫000

6%

1 تا 6

 

  • تبصره 1: چنانچه یک نماینده به طور همزمان واجد شرایط دریافت پورسانت شروع سریع و فروش نسلی باشد، به طور خودکار پورسانتی را دریافت می کند که مبلغ آن بیشتر است.

  • تبصره الحاقی: شرکت مجاز است جهت هماهنگی نمایندگان با طرح جدید، برای افرادی که دو شاخه با فروش بالای 1 میلیون تومان دارند، حداکثر تا 3 ماه پورسانت فروش نسلی را به جای 5 نسل از 6 نسل اول پرداخت نماید.

  • مثال: شخص A، در شبکه کاری خود 3 شاخه مجزا توسط افراد B، C و D مطابق شکل ایجاد کرده، و فروش شخصی او بالای 100٫000 تومان بوده است. فروش انجام شده در شبکه او در شکل مقابل نشان داده شده است. پورسانت فروش نسلی شخص A در زیر محاسبه شده است:

    میزان امتیاز فروش انجام شده در شبکه کاری شخص A در نسل 1 تا نسل 6 در هر شاخه در شکل مشخص شده است. با توجه به شکل، شخص A در شبکه کاری خود 3 شاخه با فروش بالای 3,000,000 تومان ایجاد کرده است. بنابراین طبق جدول، شخص A مدیر 3 ستاره است و 4% از مجموع امتیاز فروش ایجاد شده در نسل 1 تا 6 شبکه کاری خود را پورسانت دریافت می نماید.

    تومان 720٫000 = %4× 18٫000٫000 = 3٫000٫000 + 5٫000٫000 + 10٫000٫000

     


     

    قسمت چهارم:

    رتبه: راهبر فروش

    نوع پورسانت: راهبری و گسترش تیم

    هر نماینده می تواند با احراز شرایط این قسمت، از مجموع «امتیاز شاخه» ای که در شاخه های سبک شبکه کاری خود جمع آوری کرده بدون محدودیت نسل پورسانت دریافت کند. شرایط دریافت این پورسانت در جدول زیر مشخص شده است:

     

    نام رتبه

    حداقل فروش شخصی (تومان)

    حداقل تعداد شاخه

    حداقل فروش هر شاخه (تومان)

    حداقل مجموع فروش گروهی (تومان)

    راهبر فروش

    250,000 تومان

    2

    5٫000٫000

    15٫000٫000

     

     

     

    تعریف شاخه سنگین: شاخه‌ای که در پایان ماه، در بین تمام شاخه‌ها بیشترین فروش در آن انجام شده است.

     

    تعریف شاخه سبک: تمام شاخه های غیر از شاخه سنگین را شاخه سبک می نامیم.

    تعریف امتیاز شاخه: هر 500٫000 تومان فروش در هر شاخه سبک 1 امتیاز محسوب می شود.

    در این قسمت 21% از مجموع «امتیاز فروش» انجام شده در شرکت به نسبت امتیازات جمع آوری شده توسط هر نماینده بین آن ها تقسیم می شود.

     

  • تبصره 1: نمایندگان مستقلی که به رتبه راهبر الماس و بالا رسیده اند ، جزء اشخاص برجسته شرکت به حساب آمده ، در صورتی که در یک ماه کاری به هر دلیل شرط فعال بودن را احراز نکنند ،جایگاه آنها کمپرس نخواهد شد .

  • تبصره 2: سقف پورسانتی که هر نماینده می تواند در هر ماه از این طرح دریافت کند طبق جدول زیر مشخص می‌شود:

     

    سقف امتیاز

     

    سقف در آمد ماهانه (تومان)

    حداقل

    فروش شاخه (تومان)

    تعداد شاخه

    نام رتبه*

    600

    15٫000٫000

    5٫000٫000

    2

    راهبر الماس

    1200

    30٫000٫000

    50٫000٫000

    3

    راهبر الماس آبی

    2000

    50٫000٫000

    80٫000٫000

    4

    راهبرالماس سیاه

    3000

    75٫000٫000

    120٫000٫000

    5

    سفیر الماس آبی

    4000

    100٫000٫000

    250٫000٫000

    6

    سفیرالماس سیاه

    * رتبه های راهبری در هر مرحله بعد از رسیدن به سقف درآمد در آن رتبه احراز می شوند. برای مثال راهبر الماس شخصی است که با 2 شاخه فعال توانسته سقف درآمد 15٫000٫000 تومان در ماه را دریافت کند.

    مثال: فرض می کنیم شخص A در شبکه کاری خود 3 شاخه ایجاد نموده که مطابق شکل فروش انجام شده در شاخه B معادل 20,000,000 تومان، شاخه C 10,000,000 تومان، و شاخه D 3,000,000 تومان است. طبق تعریف، شاخه B در شبکه کاری شخص A ، شاخه سنگین خواهد بود که بیشترین فروش در آن انجام شده است. مجموع امتیاز شاخه درشاخه های سبک شخص A (شاخه C و D) برابر 26 است (26 = 500٫000 / 13٫000٫000).

    فرض می کنیم کل امتیاز فروش انجام شده در شرکت در این ماه 1٫000٫000٫000 تومان بوده است. در نتیجه 21% آن برابر می شود با 210٫000٫000 تومان. اگر فرض کنیم مجموع امتیاز کل واجدین شرایط 4000 امتیاز بوده است،

  • میزان پورسانت شخص A برابر است با:

910.000=(210.000.000/6000)*26


 

قسمت پنجم:
هر نماینده با توجه به میزان فروش شخصی ماهانه خود، مطابق با میزان فروشی که در شبکه اش انجام شده، میزان مشخصی از طرح سوددهی پورسانت دریافت می کند که در جدول زیر مشخص شده است:
سقف پورسانت دریافتی از طرح سودهی شرکت (تومان) حداقل میزان فروش شخصی (تومان)

سقف پورسانت دریافتی از طرح سودهی شرکت (تومان) حداقل میزان فروش شخصی (تومان)
2٫500٫000 250٫000
10٫000٫000 500٫000
25٫000٫000 750٫000
نامحدود 1٫000٫000

 

  • بخش سوم

    سیاست های تشویقی:

    1- پاداش مدیریت شرکت:

    شرکت می تواند در انتهای سال به 5 نفر از همکاران مستقلی که بیشترین فعالیت را داشته و در گروه خود هیچ اجبار به خریدی را انجام نداده اند پاداش ویژه ای تقدیم نماید.

    2- فروش ویژه:

    شرکت مجاز می باشد جهت بزرگداشت ایام خاص در طی سال، افتتاحیه شعبات جدید، اعیاد و مناسبت های ملی و مذهبی و فصلی و تشویق همکاران مستقل ساعی کالاهایی که در طرح سوددهی وجود دارد را به صورت پکهایی از یک کالا و یا کالاهای مختلف که در سبد محصولات شرکت وجود دارد را به صورت فروش ویژه با قیمت کمتر و یا افزایش امتیاز فروش که در وبسایت شرکت اعلام می شود، به فروش برساند.

     

    3- جایزه:

    شرکت می تواند جهت تشویق نمایندگان فعال و ایجاد انگیزه در رسیدگی جدی به شبکه فروش­شان، ایجاد ابتکار عمل و نوآوری، رقابت سالم در کار، رضایتمندی شرکت، به تشخیص خود و در صورت امکان، کالاهایی را بین نمایندگان شرکت در سمینارها و همایش های خود تقسیم نماید.

  انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 2907

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پر فروش ترین های فورکیا


    پر بازدید ترین های فورکیا


    مطالب تصادفی

    • آموزش آرایش برای بانوان
    • آموزش کامل نرم افزار کورل‌دراو (CorelDRAW)
    • میخواهم کسب و کار اینترنتی راه بیاندازم از کجا شروع کنم؟
    • ۲۰۰ فاکتور موثر در سئوی سایت
    • دانلود کتاب شانس دوباره

    @mehdizivari60

    ما خیلی خفنیم